W wykorzystaniu social media do rekrutacji przodują Hindusi
02 maja, 2011
Pracę znaleźć można nie tylko po znajomości czy z pomocą serwisów rekrutacyjnych. Coraz częściej zarówno firmy jak i serwisy społecznościowe publikują oferty pracy za pomocą mediów społecznościowych – Twittera, Facebook’a, LinkedIn.
Jak myślicie, który naród jest najbardziej otwarty na wykorzystanie social media w rozwoju kariery? Amerykanie? Otóż nie! Okazuje się, że najbardziej dynamiczni są pod tym względem Hindusi – prawie wszyscy korzystają tam ze społeczności do szukania pracy. Z sukcesami.
Z badań Ma Foi Randstad przeprowadzonych w Indiach wynika, że:
- 82% hinduskich pracowników uważa, że za pomocą social media można znaleźć ciekawą pracę
- 87% pracowników w Indiach wykorzystuje sieci społecznościowe, by dowiedzieć się czegoś więcej o organizacji, do której kandyduje
- 75% pracowników śledzi nowe statusy i informacje publikowane w profilach swoich ulubionych firm, by od razu wiedzieć, że rozpoczęła się w danej firmie rekrutacja i móc jak najszybciej zareagować.
- 75% rozważyłoby przyjęcie oferty pracy od firmy, o której jego znajomi z Facebooka czy Twittera mieliby złe zdanie.
- 90% pracowników w Indiach ma profile w takich serwisach jak LinkedIn, Twitter lub Facebook a 81% z nich używa tych profili do celów zawodowych i rozwoju kariery.
- 78% pracowników w Indiach używa jednego z medium społecznościowego (np. konta na Twitterze lub profilu na LinkedIn) tylko do prezentacji siebie jako pracownika – dzięki temu nie ma ryzyka przemieszania się informacji prywatnych z profesjonalnymi. (dla porównania, średnia reszty świata to 29%).
- co ciekawe, tylko 54% pracowników w Indiach regularnie aktualizuje swoje statusy w social media wykorzystywanych w celach prywatnych – zatem z wykorzystaniem social media profesjonalnie wcale nie idzie w parze uzależnienie od Internetu.