Managerowie IT sfrustrowani
Jak postrzegacie informatyków? Czy nadal panuje stereotyp okularnika w kraciastej koszuli i zaciągniętych pod paszki sztruksach? Programiści i administratorzy już od dawna tak nie wyglądają, a chlubne wyjątki potwierdzające regułę znajdziemy też i w finansach i w marketingu. Niestety, działy IT w dużych firmach, w opinii managerów IT, nadal postrzegane są jako pełniące rolę służebną a pracownicy tych działów nie rozwijają się wykonując swoją pracę.
Pracownicy działów IT w firmach dla których IT nie jest obszarem biznesowym przez pracowników pozostałych działów traktowani są jako „ci, którzy sprawiają że komputer działa”. Managerowie IT skarżą się na to, że ich potencjał rzadko bywa wykorzystywany biznesowo – czyli rzadko managerowie innych działów lub prezesi proszą ich by wspólnie opracować i wdrożyć innowację, która przełoży się na wzrost konkurencyjności lub oszczędności w firmie. W efekcie pracownicy IT nie mogąc pracować nad nowymi problemami, nie rozwijają się (a dla większości to cel nadrzędny pracy). Z badań Virgin Media Business wynika, że 2/3 managerów IT doświadcza w związku z tym zawodowej frustracji. Zaledwie 7% uważa zaś, że ich rola w organizacji postrzegana jest jako bardzo ważna dla prowadzonego biznesu.
Tymczasem prawda jest taka, że dział IT to nie tylko kwestie tego, czy działają Wam komputery – to osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo danych, działanie sieci komputerowych, ale również pracownicy, którzy są w stanie swoja wiedzą wspomóc każdy dział i zaproponować nowe rozwiązania technologiczne, które usprawnią wszystkim prace (poprzez różnego rodzaju systemy zarządzania danymi, panele, aplikacje desktopowe i mobilne). A jak Wy traktujecie Swoje działy IT? A jeśli mamy wśród czytelników adminów i innych przedstawicieli IT – czy inne działy doceniają waszą pracę?