Czy kupujesz online w czasie pracy?
Czy w czasie pracy zdarza Ci się zajrzeć do sklepu online i wrzucić coś do koszyka? Coraz częściej firmowy czas poświęcamy na zakupy online. Kto kupuje najwięcej i najczęściej?
Okazuje się, że pokusa robienia zakupów online jest związana w dużej mierze z tym, jak dużo czasu spędzamy przed ekranem monitora (i tabletu). Z analizy przeprowadzonej przez serwis CareerBuilder wynika, że aż 53% pracowników w czasie pracy robi zakupy online. Najczęściej robią to pracownicy branży IT (68%), na drugim miejscu są pracownicy sektora finansów (65%) a na trzecim sprzedaży (63%).
Kolejne miejsca zajmują pracownicy branż: hotelarsko-gastronomicznej (54%), opieki zdrowotnej (53%), transportu (42%), a listę zamykają pracownicy produkcyjni (40%).
Mimo tego, że pracodawcy chcieliby jak najmocniej ograniczyć marnowanie czasu przez pracowników (co oznacza też robienie prywatnych zakupów w czasie pracy), to nie ma już teraz na to możliwości. Mamy prywatne komórki i mnóstwo gigabajtów internetu od operatorów. Nie potrzebujemy już nawet firmowego wi-fi, dlatego pracodawcy niewiele mogą z takim zachowaniem zrobić.