5 powodów dla jakich firmy zabraniają korzystać z social media w pracy
07 grudnia, 2013
Niektóre firmy, w ramach polityki korzystania z social media przez pracowników po prostu zabraniają pracownikom wchodzić na Facebook’a czy inne serwisy w trakcie godzin pracy. Jakie najczęstsze powody podają firmy jako przyczyny tego zakazu – który prawdę mówiąc przeszkadza wielu (zwłaszcza młodym) pracownikom?
- Najważniejszym powodem zakazu jest utrata produktywności – pracodawcy boją się, że pracownicy odrywając się od pracy po prostu będą pracować wolniej i mniej efektywnie.
- Narażenie komputerów firmowych na wirusy – oznacza to zagrożenie dla firmowych danych i ich bezpieczeństwa. Poza tym, jedna nieodpowiedzialna osoba może zainfekować całą sieć.
- Wyciek firmowych danych – tak jak do sieci informacje (w postaci wirusów) mogą wpłynąć, tak mogą również wypłynąć – a to może być dla firmy bardzo niebezpieczne.
- Zmniejszenie przepustowości łącza – stałe podłączenie do sieci społecznościowej przez kilkuset pracowników może zmniejszyć przepustowość łącza i upośledzić pracę.
- Ryzyko stworzenia sytuacji prawnie niebezpiecznej – wystarczy że pracownik skomentuje klienta na Facebooku lub Twitterze i pozew gotowy.