Jak kreatywnie dostać pracę – CV jak karta produktu

Większość kandydatów do pracy uważa, że kreatywność w szukaniu pracy zdecydowanie nie popłaca. Stąd wysyłanie kopiowanych z internetu listów motywacyjnych i to samo przez kilka kolejnych lat CV ze zdjęciem sprzeda dekady. Kilka przykładów pokazuje nam jednak, że niekiedy opłaca się zainwestować nieco czasu w to, by na pracodawcy zrobić takie wrażenie, że niemalże spadnie z krzesła. Czy w Amazonie spadli kiedy zobaczyli CV Philippe Dubost? Tego nie wiem, ale pracę dostał. W zasadzie dostał 150 propozycji zatrudnienia.

Philippe Dubost wymyślił sobie, że chce mieć pracę kreatywną i w dobrym towarzystwie oraz najlepiej w marketingu webowym. Taka praca mu się podobała a i kwalifikacje w zakresie e-commerce posiadał (oraz studia MBA). Zatem stworzył Swoje CV na bazie karty produktu w sklepie Amazon. Na pomysł wpadł podobno dlatego, że tak bardzo podobały mu się kreatywne CV, które widział w internecie, że też chciał takie mieć. Poza tym uznał, że jeśli wyśle tego typu CV a firma będzie zainteresowana, to oznacza że firma jest elastyczna i ceni poczucie humoru, a Philippe nie zamierzał pracować ze sztywnymi ponurakami.

Jak pomyślał – tak zrobił. Potem musiał tylko sprawić, by wokół jego CV powstało nieco szumu. Wysłał zatem CV do francuskiego bloga Frenchweb. Odzew był nikły, ale… po dwóch tygodniach jego CV zauważył ktoś piszący dla dużego wortalu HackerNews. Po opublikowaniu CV w tym serwisie wszystkie media i blogi zaczęły przedrukowywać CV Philippe, które stało się swego rodzaju osobistą reklamą wirusową. W ciągu 8 dni, stronę internetową kandydata do pracy – Phildub.com odwiedziło ponad milion użytkowników!!! Otrzymał też 33.000 „lajków” w Facebook.

A jak przełożyło się to na opcje pracy? Otóż rewelacyjnie – Philippe dostał ponad 1000 maili i …150 ofert pracy. Jak widać potraktowanie siebie jako towar do sprzedaży mocno trafia do pracodawców. I mimo tego,że tyle pomysłów na kreatywne CV już było, nadal można wymyślić coś niestandardowego.