Jak pracować produktywnie w zespole?

Przede wszystkim trzeba wiedzieć jaki jest cel końcowy naszej współpracy. Co chcemy osiągnąć. Zamiast zatem skupiać się na procesie i na tym co po kolei każdy członek zespołu ma robić, powinniśmy skupiać się na tym, co jako zespół chcemy osiągać.

Do takich wniosków doszli badacze z duńskiego Aarhus University. Po analizie pracy w zespołach doszli oni do wniosku, że bardziej niż jasność poszczególnych kroków projektu efektywna jest wiedza na temat tego, co w ramach współpracy zespół chce osiągnąć. Jeśli każdy członek zespołu doskonale rozumie jaki jest cel działania oraz wie jaka jest jego rola w tym działaniu, to podnosi się poziom zaufania do pozostałych członków zespołu oraz wzrasta efektywność pracy w teamie. Aby działać efektywnie nie wystarczy zatem wiedzieć co teraz każdy z nas ma zrobić, ale również wiedza na temat tego po co to robimy i co będzie kiedy zakończymy pracę. Ta wiedza powinna być dostępna dla każdej osoby, której praca ma wpływ na efekt końcowy. Dzięki temu pracować będzie się nam lepiej i szybciej.

Pamiętajcie o tym przy okazji następnego projektu, który będziecie razem z innymi realizować.

źródło:eurekalert.org