Praca w agencji reklamowej – stawki i perspektywy
Branża reklamowa jest w Polsce niemalże mityczna. Chce się do niej dostać mnóstwo młodych osób, które uważają się za osoby kreatywne. Co ciekawe, panuje tez przekonanie, że aby pracować w reklamie nie trzeba wiele wiedzieć (przecież każdy z nas zrobiłby lepiej tą reklamę proszku w TV, którą codziennie każą nam oglądać). Na temat zarobków również krążą mityczne opowieści. Ile zatem zarabia się w reklamie?
Badanie wynagrodzeń w branży reklamowej przeprowadziła firma IDEA! Management Consulting. Wynika z niego, że w ciągu ostatniego roku, płace wzrosły na 25% stanowisk, a pozostałe ¾ alo pensji nie podniosło, albo wręcz obniżyło.
Ile się w reklamie – według raportu – zarabia (średnio)?
- Graphic Designer – 71 268 brutto rocznie (miesięcznie na rękę wychodzi 4176 zł)
- Art Director – 91 311 brutto rocznie (miesięcznie na rękę wychodzi 5367 zł)
- Copywriter – 81 473 brutto rocznie (miesięcznie na rękę wychodzi 4800 zł)
- Account Executive – 54 474 brutto rocznie (miesięcznie na rękę wychodzi 3200 zł)
- Account Director – 151 267 brutto rocznie (miesięcznie na rękę wychodzi 8850 zł)
- IT Manager – 96 780 brutto rocznie (miesięcznie na rękę wychodzi 5640 zł)
Więcej stanowisk zobaczycie w raporcie. Niestety z tego co mówi branża, to okazuje się, że raport nie do końca odzwierciedla rzeczywistość.
Dla pocieszenia warto dodać, że pracy w reklamie ma być więcej. Wzrost zatrudnienia planuje 37% firm, a spadek jedynie 21% – zatem jesteśmy na plusie. Choć… prognozy nie zawsze się spełniają. W 2012 roku przewidywany wzrost zatrudnienia był na poziomie 67% firm, a w rzeczywistości, tylko wyniósł tylko 32%.