Kilka zadziwiających faktów na temat prowadzenia projektów
28 marca, 2013
Pracujecie w pracy projektowo? Realizowanie poszczególnych, określonych projektów – czy to w ramach jednego działu czy międzydziałowo, na zasadzie współpracy osób z różnych części firmy – to najczęściej spotykane sposoby pracy w większych firmach. Czy wiedzieliście, że 90% projektów upada ze względu na zbyt słabe ich zaplanowanie? Przed wami kilka ciekawych faktów o projektach i ich realizacji.
- Z badań wynika, że jeśli projekt napotka na nieoczekiwany problem, a jego poziom realizacji nie przekroczył jeszcze 15%, to taki projekt najprawdopodobniej nie zostanie doprowadzony do końca;
- 70% nie spełnia po realizacji pokładanych w nich nadziei i nie przynosi aż takich korzyści, jakie były planowane;
- Nikt nie jest w stanie w 100% zaangażować się w prowadzony projekt. Człowiek w ciągu dnia pracy jest w stanie zaangażować się na 80%. Jeśli wykonuje prace umysłową – na 50- 60%;
- Wykonanie zadania zajmuje nam zwykle dwa razy dłużej niż nam się pierwotnie wydawało;
- Z badań przeprowadzonych w 1998r. wynika, że najczęstsze powody ze względu na które projekt się nie udał to: w 75% przekroczenie terminu, w 55% przekroczenie budżetu, w 40% kiepska komunikacja pomiędzy osobami realizującymi projekt, w 37% niespodziewane trudności jakie wynikły w trakcie realizacji. Czynnikami, które sprzyjają osiągnięciu sukcesu są zaś: dopinanie terminów poszczególnych etapów realizacji – 51%, utrzymywanie jakości projektu przez cały czas jego realizacji – 32%, dopasowanie do budżetu – 31%.
A z jakimi problemami wy spotykacie się podczas realizacji projektów zawodowych?
źródło:shirleyfinelee.com