Ogłoszenia o pracę jako AdSense?

Pracodawcy szukając nowych i niestandardowych sposobów na pozyskanie pracownika, a przy tym nie narażaniu się na nadmierne koszty rekrutacyjne, szukają różnorodnych sposobów na publikację swojego ogłoszenia. Po raz bodajże pierwszy, wykorzystano w tym celu reklamę AdSense.

AdSense zaimplementowała na potrzeby rekrutacji włoska firma Avanade. Branża jest jak najbardziej spójna z  taką formą reklamy pracy, bo Avanade zajmuje się integracją technologii  w platformie firmy Microsoft®- czyli oferty pracy kieruje do osób, dla których Internet nie jest zagadką ani tajemnicą.

Reklama AdSens została przez Avanade wdrożona w ramach skrzynek mailowych Gmail. Użytkownicy, Gmaila, którzy logowali się na skrzynkę, w pasku nad mailami zauważyć mogli błękitną reklamę ofert pracy w Avanade. Kliknięcie w link przenosiło użytkowników na stronę z ofertami pracy.

Niestety nie mam danych dotyczących skuteczności kampanii – czyli ile osób tak naprawdę zdecydowało się zapoznać z ofertami pracy a ile też wysłało swoje CV – przyznać jednak trzeba, że pomysł jest ciekawy i innowacyjny. Spotkaliście się już z czymś takim?

Pracodawcy, chcąc budować swój wizerunek na rynku pracy, coraz częściej sięgają po niestandardowe metody z zakresu Employer Brandingu – możemy więc w przyszłości spodziewać się większej ilości niestandardowych ogłoszeń o pracy.

źródło:employerbrandingclub.com