Coraz więcej pracodawców sprawdza kandydatów do pracy przez serwisy społecznościowe

O roli serwisów społecznościowych w procesie poszukiwania pracy i budowania własnej ścieżki kariery pisałam już kilka razy. Jak się okazuje, temat jest na czasie, bowiem coraz więcej pracodawców korzysta z serwisów społecznościowych do poszukiwania informacji o kandydatach.
CareeerBuilder, przeprowadził w USA badania dotyczące tego w jaki sposób i w jakim stopniu, pracodawcy poszukują informacji o kandydatach poprzez serwisy społecznościowe. Okazało się, że od ostatniego roku ilość pracodawców, którzy „grzebią za nami w Sieci” zwiększyła się dwukrotnie! Na 2600 pracodawców, którzy wzięli udział w badaniu, aż 45% korzysta z tego źródła informacji. W zeszłym roku, w podobnym badaniu za korzystaniem z serwisów opowiedziało się 22% pracodawców!

W Polsce, wspomaganie procesu rekrutacji w oparciu o dane o kandydacie pozyskiwane z Internetu jest prawdopodobnie znacznie mniejsze (choć badań w tym temacie jeszcze nie spotkałam). Co nie znaczy, że metoda ta nie będzie się rozwijać – warto więc zacząć dbać o swój internetowy wizerunek!

Co motywuje amerykańskich pracodawców do zatrudnienia kandydata? (spośród informacji, które zdobywają online)

W weekend zamieścimy na blogu poradnik na temat tego w jaki sposób sprawdzić, co pracodawca jest wstanie wyciągnąć z sieci na twój temat. Tymczasem, zapraszam rekruterów i pracodawców do podzielenia się z nami informacjami na temat tego czy i w jaki sposób korzystacie z serwisów społecznościowych do poszukiwania i sprawdzania kandydatów.