Umowa o pracę – czy może być w j. angielskim?
Czy pracując w korporacji bądź dla zagranicznego pracodawcy umowę o pracę można podpisać w Polsce w języku angielskim?
Zgodnie z prawem pracy oraz ustawą z dnia 7 października 1999r. o języku polskim (Dz. U. Nr 90. poz. 999 ze zm.), umowa o pracę zawarta na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z pracownikiem zamieszkującym na terenie Polski, o pracę świadczoną na terenie Polski, musi być napisana w języku polskim.
Dotyczy to nie tylko samej umowy o pracę, ale wszystkich dokumentów, jakie wiążą się z ustaleniem stosunku pracy – w tym również regulaminy pracy, instrukcje stanowiskowe, BHP oraz zakres obowiązków.
Pracodawca – jeśli chce – może jednak zawrzeć z pracownikiem umowę, która będzie dwujęzyczna. W takiej sytuacji oba dokumenty muszą brzmieć jednakowo, a jeśli będą między nimi różnice, to ważniejszy będzie dokument sporządzony w języku polskim.