Doradzanie kolegom na grupach tematycznych – uważaj na to, co piszesz

Jesteś członkiem grupy branżowej skupiającej specjalistów z Twojego obszaru specjalizacji? To świetny pomysł na budowanie wizerunku, pod warunkiem, że zrobisz to z głową. Jeśli nie, to może się okazać, że zrujnujesz sobie opinie.

Czego nigdy nie „doradzać” i nie pisać na grupach tematycznych?

Dlaczego takie działanie ma negatywne konsekwencje? Dlatego, że na grupach tematycznych „siedzą” nie tylko pracownicy ale również kierownicy, szefowie i nierzadko pracownicy działów HR, którzy wykorzystują grupy do rekrutacji. Osoby te widząc Twoje porady, wyciągają wnioski na twój temat. Jeśli doradzasz komuś nieuczciwe zachowania, to najwyraźniej sam jesteś nieuczciwy (nie miałbyś z takim zachowaniem problemu). A takich pracowników się po prostu unika.

Tagi: