10 rzeczy, które mogą się wydarzyć, jeśli zakochasz się w pracy

Czy zdarzyło się Wam, że serce mocniej zabiło w biurze? Z badań i statystyk wynika, że wielu z nas znajduje swoją drugą połówkę w pracy. Trudno się dziwić – spędzamy w niej ponad 1/3 życia. Takie zakochanie się w biurze może mieć jednak zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Jakie?

5 pozytywnych efektów zakochania się w pracy

1. Wzrost poziomu kreatywności

Dlaczego? Bo tak działa stan zakochania. Stajemy się bardziej twórczy, energetyczni i chce nam się tworzyć, działać, żyć!

2. Poprawa atmosfery w pracy

Osoby zakochane stają się bardziej wyrozumiałe i miłe również dla innych. To zaś powoduje, że zaczyna się wzajemnie napędzać spirala pozytywności.

3. Poprawa komunikacji

Przede wszystkim wówczas, kiedy zakochani są pracownikami innych działów.

4. Więcej czasu razem

W czasach, kiedy pracujemy po 8-10 lub więcej godzin dziennie, pary spędzają razem naprawdę niewiele czasu. Jeśli pracujesz z partnerem, możesz razem z nim zjeść lunch bądź drugie śniadanie, razem też dojeżdżacie do pracy. W efekcie spędzacie więcej czasu razem, a związek może się dzięki temu umocnić.

5. Większa lojalność wobec firmy

Z perspektywy szefa, oczywiście jeśli akceptuje związek w pracy, dużym plusem  jest to, że pracownicy stają się mocniej związani z firmą (dopóki nie zerwą…). Firma kojarzy im się z miejscem, gdzie wydarzyło się coś wyjątkowego.

5 negatywnych efektów zakochania się w pracy

1. Plotki i zmiana relacji z kolegami z pracy

Najpierw plotki po kątach, kiedy Wasz związek dopiero się zaczyna i nikt o nim nie wie, a później zmiana relacji z kolegami, jeśli wszystko wyjdzie na jaw. Układ sił zmienia się bardziej, jeśli jedno z was jest na wyższym stanowisku niż drugie. A nawet jeśli tak nie jest, to i tak możesz założyć, że koledzy będą przekonani, że teraz chronicie się nawzajem i pomagacie głównie sobie.

2. Skomplikowanie relacji w pracy

Romans w pracy prowadzi również do skomplikowania się relacji. Zwłaszcza, jeśli nie wyjdzie i trzeba będzie się rozstać. W takich sytuacjach najczęściej kończy się tym, że ktoś z pracy musi odejść.

3. Pogorszenie się wyników w pracy

Jeśli zamiast skupiać się na pracy będziecie sobie gruchać w kąciku oraz wysyłać wiadomości tekstowe przez pół dnia,  a przerwę na lunch przedłużać w nieskończoność, to ucierpi na tym Wasza praca i terminy. Nie mówiąc już o tym, że na pewno zauważą to koledzy, a może i szef. Szanse na premie i podwyżki mocno spadają.

4. Zagrożenie awansu

Jeśli romans/ związek jest oficjalny, to są spore szanse na to, że zablokuje rozwój kariery jednej bądź obu stron. Dlaczego? Bo niezależnie od oficjalnego stanowiska firmy, wielu menedżerów nie akceptuje takiej sytuacji i uważa ją za nieprofesjonalną. A taka ocena pracownika powoduje, że jest on pomijany w awansie.

5. Możliwość zwolnienia z pracy lub konieczność samodzielnego odejścia

Są również firmy, w których wyraźnie podkreśla się zakaz wchodzenia w tego typu relacje ze współpracownikami. W takich sytuacjach, nawet jeśli związek układa się świetnie, to i tak może się okazać, że jedno z Was straci pracę bądź będzie musiało odejść.