Kampania rekrutacyjna i eksperyment społeczny w jednym

Niezwykłą i nietypową kampanię rekrutacyjną rozpoczęła policja nowozelandzka. Jest to nie tylko sposób na pozyskanie wartościowych kandydatów do policji, ale również sposób na to, by na ludzką krzywdę uwrażliwić mieszkańców Nowej Zelandii. A czy ty przeszedłbyś pierwszy etap rekrutacji?

Kampania nosi tytuł „Do You care enough to be a cop?” czyli – “Czy wystarczająco ci zależy na innych, by zostać policjantem?”. Kampania oparta jest o filmiki nagrane na ulicach nowozelandzkich miast. Przedstawiają samotnego, płaczącego chłopca bądź zwijającego się z bólu mężczyznę, którym nikt nie pomaga. W filmie statystami są jedynie bohaterowie, a mijający ich ludzie to… realni mieszkańcy. Większość się nie zatrzymuje, by pomóc.

Praca policjanta to nie tylko uganianie się za złodziejami czy wypisywanie mandatów. To również pomoc ludziom w potrzebie – i do tego właśnie kampania nawiązuje.

Źródło: independent.ie