Ikonowe ogłoszenie rekrutacyjne

Zainteresować kandydata rekrutacją prowadzoną do firmy wcale nie jest tak łatwo, jak mogłoby się wydawać – zwłaszcza jeśli pracownicy poszukiwani są na wąskim, specjalistycznym rynku.

Wyróżnić się spośród innych

TEDxSaigon poszukiwał zdolnych, energetycznych i pozytywnie nastawionych młodych ludzi. Szukał pomysłu, jak ich zachęcić do aplikowania, skoro celem firmy było najpierw pozyskanie kandydatów, a dopiero potem przyporządkowywanie ich do określonych stanowisk.

Ikony zastępują tekst

W takich okolicznościach najlepiej by było, gdyby kandydaci sami sobie przekazywali ogłoszenie. Zwiększa się wówczas zasięg, a ogłoszenie dociera do większej liczby potencjalnych kandydatów. Aby tak się stało, firma zdecydowała wykorzystać ikonografię.

Narysowane kompetencje

Wszystkie wymagania wobec stanowiska zostały opisane za pomocą ikonek. Pojawiła się zatem graficzna reprezentacja takich cech i kompetencji jak: oszczędność, kreatywność, punktualność, współpraca, odpowiedzialność czy organizacja pracy.

Efekt w pełni zadowalający

Ogłoszenie przyciągało uwagę, było rozsyłane między studentami i zaowocowało większą liczbą aplikacji.