Szukanie pracy przez media społecznościowe?

Czy zdarzyło Wam się szukać pracy za pomocą Facebooka? Lub sprawdzać oferty pracy w smartfonie? A może przesyłaliście CV bezpośrednio za pomocą Facebooka lub przed tablet? Rekrutacja za pomocą mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych nabiera coraz większego rozpędu.

W USA aż 80% firm zaczyna wykorzystywać media społecznościowe do rekrutacji. U nas jeszcze nie jest to aż tak widoczne, ale są już Fan Page’a kariery na Fecebook’u (np. Fan Page Deloitte czy Allegro). Są też pierwsze aplikacje służące do tego, by przesyłać CV bezpośrednio przez Facebook’a (np. agencja PR VanguardPR).

12% wyszukiwań ofert pracy jest obecnie w USA realizowanych za pomocą smartfonów. U nas nie wszystkie agencje pracy czy serwisy rekrutacyjne mają wersje mobilne swoich stron, ale jest ich coraz więcej.

54% kandydatów do pracy w USA chętniej aplikuje do firmy po tym, jak prześledzi jej aktywność w serwisach takich jak Twitter czy FB – a jak to wygląda u was? Śledzicie swoich przyszłych pracodawców w ramach ich działalności w social media? Z mojej perspektywy widzę, że kandydaci chętnie zaznaczają swoją obecność w ten sposób, a jak jest u was?