Kiepski zespół w pracy = więcej antydepresantów

Atmosfera w pracy okazuje się być niezwykle ważnym czynnikiem którego znaczenie dostrzega zarówno coraz więcej pracowników (co widać podczas spotkań rekrutacyjnych gdzie pracownicy coraz częściej mówią o tym jak ważna jest dla nich dobra atmosfera) jak i coraz więcej managerów, którzy starają się o tą atmosferę dbać. Kiepska atmosfera w pracy może wpływać nie tylko na samą pracę, naszą efektywność i poziom zadowolenia z wykonywanych obowiązków, ale również na całe nasze życie. W jaki sposób? Otóż kiepska atmosfera w pracy i brak „ducha zespołu” między pracownikami znacznie zwiększa ryzyko depresji (60%) oraz prawdopodobieństwo przyjmowania antydepresantów (50%).

Badania w tym zakresie przeprowadzono w Finlandii na ponad 3 tysiącach pracowników. Okazało się, że Ci którzy uważają iż pracują w miejscach które nie cieszą się dobrą atmosferą i w których zespół pracowników nie jest do siebie przyjaźnie nastawiony znacznie częściej wykazują symptomy depresyjne. Na szczęście, kiepski zespół pracowniczy nie podwyższa poziomu niepokoju – drugiego po depresji „efektu ubocznego” kiepskiej pracy.

Przy okazji projektowania badania, naukowcy wyodrębnili cztery wymiary które precyzują dokładniej to, co to znaczy „kiepski zespół i zła atmosfera w pracy” – być może przyda Wam się to na rozmowie, do odpowiedzi na tak często zadawane przez rekruterów pytanie „co znaczy dla Pana dobra atmosfera w miejscu pracy” (odpowiedź: wszyscy są dla siebie mili daje 95% kandydatów – nie jest to ani oryginalne, ani twórcze).

5 symptomów dobrego zespołu w miejscu pracy:

I jak? Czy waszemu zespołowi czegoś brakuje?

Źródło:medicalnewstoday.com