8 prostych sposobów na radość w pracy

Fotolia 177617194 S 460x307 8 prostych sposobów na radość w pracy

Słowa „praca” i „radość” nie powinny się wykluczać, jednak dla wielu osób nie ma między nimi związku.

Jeśli coś sprawia Ci radość, w naturalny sposób lepiej Ci się z tym pracuje i bardziej się w to angażujesz. Jeśli znajdziesz coś, co lubisz robić, mniej prawdopodobne jest, że będziesz to określać mianem kolejnego zadania do wykonania.  Nie chodzi o to, by każdy dzień od początku do końca upływał pod znakiem rozprężenia, ale by przynosił na tyle dużo satysfakcji, że nawet trudniejsze chwile łatwiej będzie znieść. Co więcej, dzień, który w standardowych warunkach dłużyłby się w nieskończoność, w tym przypadku mija szybciej.

Jak to osiągnąć?

  1. Stwórz ze współpracownikami święto dobrego nastroju

To może być cokolwiek, np. wspólne degustowanie samodzielnie przygotowanego posiłku.

  1. Znajdź kilka minut dziennie na to, by wstać zza biurka i się przejść

To świetny sposób na uspokojenie, uporządkowanie myśli i nabranie sił. Jeśli możesz sobie pozwolić, by choć na 5 minut wyjść z biura, to jeszcze lepiej. Podobnie jak wyjście do kawiarni naprzeciwko, by przy kawie porozmawiać o kolejnym zadaniu do wykonania.

  1. Zaaranżuj miejsce pracy tak, by dobrze Ci się w nim spędzało czas

To Twoja strefa, udekoruj ją według własnego uznania. Najważniejsze, by wywoływała uśmiech i przyciągała do siebie.

  1. Uśmiech

W pracy pierwsze miejsce należy do obowiązków, ale to nie znaczy, że poza pracą świata nie ma. Obdarzaj innych uśmiechem, rzuć anegdotę – to bardzo poprawia atmosferę, która łatwo udziela się też innym.

  1. Komplementuj współpracowników

Jeśli usłyszysz od kogoś miłe słowo, to czujesz się lepiej – odwzajemniaj zatem komplementy. Zwracaj uwagę na osoby wokół Ciebie – jak wyglądają, z jakich osiągnięć się cieszą, co mówią.

  1. Witaj się z zespołem

O wiele przyjemniej spędza się ze sobą czas, jeśli pamięta się o przywitaniu i kilku słowach na dobry początek dnia.

  1. Dodawaj innym otuchy

Takie zachowanie dobrze wpływa na poprawę nastroju.

  1. Załóż lub dołącz do biurowej drużyny

Klub sportowy? Kulinarny? Artystyczny? Udział w takim przedsięwzięciu wzmacnia więzi, ale nie tylko – pozwala coś wspólnie planować i o czymś porozmawiać, wymienić się spostrzeżeniami.

Praca na co dzień wymaga od nas koncentracji, zaangażowania i zmagania się z wieloma wyzwaniami. Znalezienie odrobiny czasu na pogodę ducha to klucz i do budowania dobrej atmosfery, i do skutecznego wykonywania swoich obowiązków.