5 powodów odrzucenia CV sekretarki/ asystentki w połowie czytania

Stanowisko sekretarza/ sekretarki, asystenta/ asystentki czy pracownika biurowego to jedno z najczęściej pojawiających się wakatów (oczywiście obok stanowisk sprzedażowych i związanych z obsługa klienta). Na ogłoszenia o poszukiwaniu sekretarki przychodzi wiele CV, a przy większej konkurencji znacznie trudniej przejść przez sito selekcji CV. Wielu menedżerów i rekruterów odrzuca CV nawet przed zakończeniem lektury, jeśli znajdzie w CV sekretarki następujące błędy:

  1. Literówka – choć w teorii to jedynie maleńki, drobniutki błąd, to z perspektywy pracodawcy może sekretarkę bądź asystentkę całkowicie dyskwalifikować. Skoro bowiem zrobiła literówkę w tak ważnym dokumencie jak CV, to ile literówek może zdarzyć się tej osobie w czasie przygotowywania służbowej korespondencji?
  2. Błąd ortograficzny – to nie tylko problem na poziomie przeoczenia ale również wyraźny sygnał braku umiejętności korzystania z edytora tekstu, który przecież ortograficzny błąd zaznaczy i pokaże.
  3. Nieumiejętność formatowania dokumentu – wpadką może być wszystko – od pomieszania kilku czcionek, przez nierówne odstępy, brak wyrównań, sieroty i wdowy. Tworzenie prawidłowo formatowanej korespondencji biznesowej to jedno z podstawowych zadań asystenta/ sekretarza. Błędnie sformatowane CV pokazuje, że nie masz tej kompetencji.
  4. Brak treści w mailu z aplikacją – o ile nie ma to związku z CV, to ma wyraźny związek z tworzeniem korespondencji biznesowej.
  5. Błędy stylistyczne w liście motywacyjnym – i znów, o ile CV można przygotować bez błędów, o tyle w liście motywacyjnym trzeba posługiwać się całymi zdaniami. I tu może pojawić się szkopuł, bo jeśli pióro masz ciężkie, to ryzyka zatrudnienia Cię na stanowisku sekretarza nikt nie podejmie. Lepiej pomyśleć o zmianie zawodu.
Tagi: