3 sposoby na pokazanie zorganizowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej

entrepreneur 593358 640 460x304 3 sposoby na pokazanie zorganizowania podczas rozmowy kwalifikacyjnejWielu pracodawców oczekuje od pracowników zorganizowania. Kandydaci wpisują tę cechę w CV, ale przecież tak naprawdę to niczego nie znaczy – wpisać można sobie wszystko. Jakie zachowanie bądź działania potwierdzają to, że jesteś zorganizowany? Jak pokazać tę cechę podczas spotkania rekrutacyjnego?

Odpowiednio przygotowane dokumenty rekrutacyjne

Nigdy nie będziesz wyglądać na osobę zorganizowaną, jeśli Twoje dokumenty będą chaotyczne i nieuporządkowane. I chodzi tu zarówno o sposób przedstawienia informacji (ich ułożenie, chronologię) jak i formę dokumentu (justowanie, akapity, punkty). Jeśli chcesz uchodzić za osobę zorganizowaną, Twoje CV również musi tak wyglądać.

Wyliczenia podczas odpowiedzi

Osoby zorganizowane mają tendencję do porządkowania tego co mówią. Używają zwrotów „po pierwsze”, „po drugie”, podczas podawania powodów jakiegoś działania, „pokazują” je na palcach dłoni, stosują w mówieniu sformułowania podkreślające strukturę czasową „Najpierw zrobiłem to, potem zrobiłem tamto” – wykorzystaj to, przy odpowiadaniu na pytania rekrutacyjne.

Notowanie podczas spotkania

Osoby zorganizowane noszą ze sobą notesy i kalendarze, zapisują i porządkują swój dzień. Jeśli chcesz wyglądać na osobę zorganizowaną, zabierz ze sobą na spotkanie notatnik bądź kalendarz by móc notować w trakcie spotkania. W zasadzie nie ma znaczenia czy będziesz notować czy nie (możesz np. jedynie zapisać godziny pracy oraz nazwisko managera). Ważne, że miałeś ze sobą notatnik i mogłeś to zrobić.