10 rzeczy, które mogą się wydarzyć, jeśli zakochasz się w pracy

love 928567 640 460x345 10 rzeczy, które mogą się wydarzyć, jeśli zakochasz się w pracyCzy zdarzyło się wam, że serce mocniej zabiło wam właśnie w biurze? A badań i statystyk wynika, że wielu z nas znajduje swoją drugą połówkę w pracy. Trudno się dziwić – spędzamy w niej ponad 1/3 życia. Takie zakochanie się w biurze może mieć jednak zarówno pozytywne jak i negatywne konsekwencje. Jakie?

5 pozytywnych efektów zakochania się w pracy

1. Wzrost poziomu kreatywności

Dlaczego? Bo tak działa stan zakochania. Stajemy się bardziej twórczy, energetyczni i chce nam się tworzyć, działać, żyć!

2. Poprawa atmosfery w pracy

Osoby zakochane, stają się bardziej miłe również dla innych. To zaś powoduje, że zaczyna się wzajemni napędzać spirala pozytywności. Ty jesteś miły dla Krzyśka, Krzysiek dla Hanki, Hanka dla Bartka itd.

3. Poprawa komunikacji

Przede wszystkim wtedy, kiedy zakochani są pracownikami innych działów. Przykładowo, mając wtyki w księgowości można się szybciej dowiedzieć kiedy będzie opłacona faktura!

4. Więcej czasu razem

W czasach, kiedy pracujemy po 8-10 godzin dziennie, pary spędzają razem naprawdę niewiele czasu. Jeśli pracujesz z partnerem, możesz razem z nim zjeść lunch bądź drugie śniadanie razem też dojeżdżacie do pracy. W efekcie spędzacie więcej czasu razem a związek może się dzięki temu umocnić.

5. Większa lojalność wobec firmy

Z perspektywy szefa, oczywiście jeśli akceptuje związek w pracy, dużym plusem  jest to, że pracownicy stają się mocniej związani z firmą (oczywiście dopóki nie zerwą). Firma kojarzy się im z miejscem, gdzie wydarzyło się coś dobrego i codziennie pozwala na to, by widywać się z ukochanym.

5 negatywnych efektów zakochania się w pracy

1. Plotki i zmiana relacji z kolegami z pracy

Najpierw plotki po kątach kiedy wasz związek dopiero się zaczyna i nikt o nim nie wie, a później zmiana relacji z kolegami, jeśli wszystko wyjdzie na jaw. Układ sił zmienia się bardziej, jeśli jedno z was jest na wyższym stanowisku niż drugie. A nawet jeśli tak nie jest, to i tak możesz być pewien, że koledzy będą przekonani, że teraz chronicie się nawzajem i pomagacie głównie sobie.

2. Skomplikowanie relacji w pracy

Romans w pracy prowadzi również do skomplikowania się relacji. Zwłaszcza, jeśli nie wyjdzie i trzeba będzie się rozstać. W takich sytuacjach najczęściej kończy się tym, że ktoś z pracy musi odejść.

3. Pogorszenie się wyników w pracy

Jeśli zamiast skupiać się na pracy będziecie sobie gruchać w kąciku oraz wysyłać wiadomości tekstowe przez pół dnia  a przerwę na lunch przedłużać w nieskończoność, to ucierpi na tym wasza praca i terminy. Nie mówiąc już o tym, że na pewno zauważą to koledzy a może i szef. Szanse na premie i podwyżki mocno spadają.

4. Zagrożenie awansu

Jeśli romans / związek jest oficjalny to są spore szanse na to, że zablokuje on rozwój kariery jednej bądź obu stron. Dlaczego? Bo niezależnie od oficjalnego stanowiska firmy, wielu menedżerów nie akceptuje takiej sytuacji i uważa ją za nieprofesjonalną. A taka ocena pracownika powoduje, że jest on pomijany w awansie.

5. Możliwość zwolnienia z pracy lub konieczność samodzielnego odejścia

Są również firmy, w których wyraźnie podkreśla się zakaz wchodzenia w tego typu relacje ze współpracownikami. W takich sytuacjach, nawet jeśli związek układa się świetnie, to i tak może się okazać, że jedno z was straci pracę bądź będzie musiało odejść.

A wy w biurowym związku widzicie więcej plusów czy minusów?