10 najbardziej lubianych i nielubianych cech przez współpracowników

Chcesz być lubiany w pracy? Sprawdź, jakie cechy są najbardziej pożądane. Jednym z postanowień na Nowy Rok może być przecież bycie bardziej pozytywną jednostką, prawda?

Jakie cechy cenimy u współpracowników najbardziej? 10 najważniejszych to:

  1. Bycie osobą pozytywną – ceni to 62% pracowników,
  2. Bycie osobą łatwą w kontakcie – 41%,
  3. Poczucie humoru – 40%
  4. Otwarty umysł – 31%
  5. Szczerość – 24%
  6. Współczucie – 21%
  7. Pewność siebie – 19%
  8. Zmotywowanie do działania– 19%
  9. Entuzjazm – 16,5%
  10. Cierpliwość – 8,5%

A czego nie cierpimy u kolegów z pracy?

  1. Arogancji – 56%
  2. Lenistwa – 48%
  3. Traktowania innych z góry – 25%
  4. Kontrolowania – 24,5%
  5. Bycia wulgarnym – 20%
  6. Plotkowania – 17,5%
  7. Przeszkadzania – 16%
  8. Bycia cynikiem – 15,5%
  9. Bycia osobą o ograniczonych horyzontach – 15%
  10. Prokrastynacji – 13,6%

A czy warto być lubianym w pracy? Oczywiście! Takie osoby nie tylko łatwiej awansują, ale również mają większe szanse na to, że ktoś im w pracy pomoże, kiedy będą tego potrzebować.