3 rzeczy na które warto i na które nie warto zgadzać się w pracy

zaufanie w cv31 3 rzeczy na które warto i na które nie warto zgadzać się w pracySzefowie proponują nam w trakcie pracy różne rzeczy. Na co się zgadzać a na co się nie zgadzać?

Na co zawsze warto się zgodzić?

Nowy projekt

To nauka, edukacja, doświadczenie i możliwość sprawdzenia się w nowej roli. Nierzadko też sprawdzanie przez szefa twoich kompetencji po to, by zaproponować ci w przyszłości awans.

Szkolenia

Jeśli odmówisz, szef uzna, że nie chcesz się rozwijać i drugi raz może ci już nie zaproponować takiej opcji. Jeśli temat szkolenia ci nie odpowiada, spróbuj zaproponować inny.

Bycie mentorem

Prowadzenie młodszego pracownika bądź stażysty to nie tylko trening umiejętności kierowniczych, ale sprawdzenie się w nowej roli i możliwość poszerzenia swoich kompetencji. A także opcja na to, by wydelegować część zadań.

Na co się nie zgadzać?

Awans bez podwyżki

Jeśli się na to zgodzisz, to wątpliwym jest to, czy kiedykolwiek ją dostaniesz. Nie zawsze wprawdzie szef od razu zaproponuje ci podwyżkę (niekiedy chce sprawdzić jak będziesz sobie radzić w nowej roli), ale nawet w takiej sytuacji warto od razu ustalić termin, w którym wrócicie do rozmowy o większym wynagrodzeniu.

Nadgodziny bez wynagrodzenia

Bo już zawsze będziesz robić nadgodziny, za które nikt ci nie zapłaci.

Zadanie, które jest poniżej twoich kwalifikacji

Bo dasz sygnał do tego, że można na ciebie zrzucać wszystko, a ponieważ sobie poradzisz, bo zadanie jest poniżej twoich kwalifikacji, będziesz wybierany do takich zadań stale.