Co ósma osoba zwalnia się, bo jej koledzy są nieuprzejmi

rp_szef-kompetencje.jpgJakie są najczęstsze powody zwolnienia się z pracy? Względy ekonomiczne oraz związane z rozwojem na pewno są ważne, ale okazuje się, że nie są jedynymi.  Często zwalniamy się również dlatego, że atmosfera w pracy jest nieodpowiednia – na przykład dlatego, że pracujemy z niemiłymi osobami.

Czym jest dobra atmosfera w pracy? To zdecydowanie cały zespół okoliczności, wśród których relacje z naszymi kolegami z pracy są jednymi z najważniejszych. Z badań Christine Porath z Uniwersytetu w Południowej Kalifornii wynika, że aż dla 80% osób, które zetknęły się z nieuprzejmością w pracy, konsekwencją było zamartwianie się  o relacje z kolegą i wynikająca z tego strata czasu w pracy. 48% osób miało też wrażenie, że nieuprzejme zachowanie negatywnie odbiło się na ich produktywności.

Tagi: