Które błędy w CV dyskwalifikują copywritera, a które grafika?

rp_CV-format311-1-1.jpgChoć artykułów na temat tego jak przygotować CV i jakich błędów w aplikacji unikać napisano już dziesiątki, nadal kandydaci popełniają podstawowe błędy. Niektóre z nich dla jednego zawodu będą błahe i nic nie znaczące, ale dla innych mogą oznaczać koniec dalszego czytania CV. Jakie błędy są zabójcze i dla kogo?

Literówki w CV – nawet jedna literówka może zdyskwalifikować: asystentkę, copywritera, PRowca, korektora (bo oznacza, że osoba ta nie potrafi napisać bezbłędnie nawet tak ważnego dokumentu jak własne CV).

Błąd w nazwie firmy, do której się kandyduje – sprawi, że odrzucony zostanie każdy kandydat na stanowisko związane z promocją, marketingiem oraz sprzedażą. Może tez zaszkodzić osobie kandydującej na stanowisko, na którym trzeba kontaktować się z osobami spoza przedsiębiorstwa.

Brak treści w mailu – dyskwalifikuje specjalistę od promocji, marketingu, PR, employer Brandingu oraz handlowca i sprzedawcę (bo oznacza, że osoba ta nie potrafi sprzedać nawet siebie i zadbać o własny wizerunek).

Brak formatowania – sprawi, że odrzucone zostanie CV na każde stanowisko związane z kreacją (grafik, designer), asystenckie oraz związane z komunikacją. Może stanowić minus na stanowiskach, na których ważna jest umiejętność obsługi aplikacji biurowych (bo świadczy o tym, że nie umiesz obsługiwać nawet Worda).

Tagi: