Doświadczenie w branży handlowej nie oznacza doświadczenia w handlu


Jak poprawić efektywność wysyłanych CV? Poprzez dopasowywanie ich do ofert pracy. Jeśli nie spełniasz podstawowych kryteriów ogłoszenia, to nawet najpiękniejsze CV Ci nie pomoże. Pracodawca, umieszczając wymagania dotyczące doświadczenia, chce zatrudnić osobę, która wie, co robi się na danym stanowisku.  Na stanowisku – a nie w branży.

Częstym błędem kandydatów, owocującym spadkiem efektywności wysyłanych CV, jest odpowiadanie na ogłoszenia, w ramach których pracodawca szuka osoby o danej specjalizacji, a kandydat takiej specjalizacji nie ma, a jedynie pracował w danej branży. Przykładowo – pracodawca oczekuje osoby z doświadczeniem handlowym, a otrzymuje CV od sekretarki, która pracowała w firmie o profilu handlowym. Pracodawca chce zatrudnić osobę, która ma doświadczenie jako trener, a otrzymuje CV od osoby, która zajmowała się jedynie organizacją szkoleń, ale nigdy żadnego nie poprowadziła. Jak myślicie, czy którakolwiek z tych osób ma szanse na etat? Nie.

Doświadczenie w danej branży wcale nie oznacza, że ma się doświadczenie na danym stanowisku. Poza stanowiskami stażowymi i kierowanymi do osób bez doświadczenia, wysłanie CV na taką ofertę pracy jest pozbawione sensu.

Tagi: