5 sposobów w jaki Twoje imię wpływa na Twoją pracę

child 1640159 640 5 sposobów w jaki Twoje imię wpływa na Twoją pracęCzy wiesz, że od tego jak dali ci na imię rodzice może zależeć twoja kariera? Oczywiście nie w pełni, ale warto wiedzieć jakie elementy imienia ja na naszą pracę mogą wpływać. Zwłaszcza, jeśli właśnie wybierasz imię dla swojego malucha.

  1. Rzadkie imię = dyskryminacja w procesie rekrutacji

Imiona rzadko spotykane, nietypowe, pochodzące z innego kręgu kulturowego mogą negatywnie wpływać na „zatrudnialność”. Rekruterzy na podstawie imienia wrabiają sobie z góry opinie (opierając się niestety na stereotypach) i rzadziej dzwonią do osób, których imiona mogą sugerować określone pochodzenie etniczne bądź społeczne. Innymi słowy mówiąc Ismael i Jessica to zły wybór w Polsce.

2. Krótkie imię = większa popularność

Imię krótkie i łatwo zapamiętywalne to imię z który częściej odniesiemy sukces. Dlaczego? Bo łatwiej się je zapamiętuje.  A ponieważ lubimy to, co znamy, osoba której imię zapamiętaliśmy będzie bardziej lubiana. Oczywiście łatwiej zapamiętamy tez imię wyjątkowo nietypowe (najgorzej zatem mają osoby  o imionach typowych ale jednak rzadszych i dłuższych – np. Mirosław czy Dominik).

3. Dla dziewczynki wybierz imię z 2-3 sylabami

Choć krótsze imię jest lepsze, to dziewczynce należy nadać imię dłuższe i go nie skracać. Po pierwsze menedżerki posługują się pełnym imieniem – czyli Katarzyna a nie Kasia (badania LinkedIn), a po drugie, najwięcej menedżerek jest wśród kobiet z dłuższymi imionami (w Polsce – g. badań Goldenline Agnieszek i Katarzyn).

4. Lubimy osoby o takich samych inicjałach

Kiedy wybierasz współpracownika wybierz takiego, który ma takie samo imię bądź podobne inicjały. Według Wisconsin School of Business osoby w zespole o takich samych inicjałach lepiej się dogadują.

5. Masz drugie imię? Użyj inicjału

Choć w Polsce nie jest to jeszcze zbyt popularne, zauważyć można już trend posługiwania się drugim imieniem bądź jego inicjałem. Jak podaje Business Insider, badania opublikowane w  “European Journal of Social Psychology” pokazały, że osoby używające inicjałów drugiego imienia (np. Katarzyna A. Jankowska) są postrzegane jako bardziej inteligentne.