35% kandydatów nie zagląda na strony www pracodawców

social-media-419944_640Pracodawcy dwoją się i troją by zainteresować kandydatów swoją firmą i ofertami pracy. Okazuje się jednak, że dla większości kandydatów głównym źródłem wiadomości o firmie w której chcą pracować jest jedynie ogłoszenie rekrutacyjne.

Pod patronatem Harvard Business Review Polska przeprowadzono ostatnio badanie sprawdzające to, jak kandydaci postrzegają proces rekrutacyjny.  Wśród pytań dotyczących tego skąd czerpią informacje o pracodawcy znalazły się takie, jak: z ogłoszenia o pracę, strony internetowej, forów, znajomych czy z social media.  W teorii zatem, kandydaci szukają informacji wielotorowo i czerpią z różnych źródeł. W praktyce okazuje się jednak, że stosunkowo mało osób sięga poza ogłoszenie rekrutacyjne.

Ze informacji zawartych na stronach www pracodawców korzysta 65% kandydatów (czyli co trzeci tam nie zagląda). Od znajomych informacje czerpie 48% (co jest o tyle zrozumiałe, że jednak nie każdy z nas ma znajomych w każdej firmie).  Z profili social media korzysta zaledwie 35% kandydatów. Jaki z tego wniosek? Otóż taki, że jeśli wiesz, co działo się w ciągu ostatnich dni na „fejsie” twojego potencjalnego nowego pracodawcy, to jesteś w stanie wybić się ponad 65% pozostałych kandydatów, którzy wykażą podczas rozmowy rekrutacyjnej znacznie mniejsze zaangażowanie.

źródło badań: egospodarka.pl

Tagi: