Inteligencja emocjonalna czy inteligencja logiczna – co lepiej sprawdzi się u sprzedawcy?

rp_sprzedawca-uprzejmosc1.jpgCzy lepszym sprzedawcą będzie osoba bardzo inteligentna czy może bardziej liczą się umiejętności społeczne? Jeśli uważasz, że społeczne, to masz rację. Częściowo…

Okazuje się, że zależność nie jest taka prosta. Najlepiej być zarówno inteligentnym jak i sprawnym społecznie – takie osoby osiągają najlepsze wyniki w sprzedaży. Dlaczego? Bo potrafią zbudować z klientem relacje na poziomie „zaufanego doradcy”. Są na tyle inteligentne, by stać się ekspertami, którzy „wiedzą lepiej”, a jednocześnie – dzięki umiejętnościom społecznym – umieją budować relacje.

Jeśli jednak mielibyśmy wybierać tylko jedną cechę, to okazuje się, że ważniejsza jest inteligencja emocjonalna. Osoby, które są mądre, ale nie potrafią budować kontaktu odbierane są przez klientów jako „zarozumiałe bufony” i od takich osób nie chcemy nic kupować. Z kolei osoby o wysokiej inteligencji emocjonalnej, ale niezbyt rozgarnięte, są traktowane jako „urocze głuptasy”. Wprawdzie kupujemy od nich nieco mniej chętnie, ale dajemy się niekiedy skusić, gdyż chcemy takiemu „cudakowi” zrobić przyjemność.

Źródło: ideal.com

Tagi: