10 czynności rujnujących produktywność w biurze

russia-95311_640Stale jesteśmy zapracowani i … stale brakuje nam czasu. Problemem często nie jest to, że mamy za dużo zadań, ale to, że nie potrafimy się wystarczająco skupić, by realizować je szybko i w terminie. W efekcie spędzamy dwa razy więcej czasu nad czymś, co można byłoby zrobić szybciej (i mieć więcej wolnego).

Technologia ma nam pomagać i przyspieszać pracę. Niekiedy jednak rujnuje nam produktywność (tak jest np. ze smartfonami). Co jeszcze powoduje, że zamiast pracować szybko, pracujemy nadzwyczaj wolno?

Według badania przeprowadzonego przez CareerBuilder i Harris Pool, obecnie 10 największych winowajców w zakresie obniżania produktywności pracowników to:

  1. Korzystanie ze smartfonu (czat i telefony) – 55%
  2. Surfowanie po internecie – 41%
  3. Plotkowanie – 39%
  4. Korzystanie z social media – 37%
  5. „Zachodzenie” do pracowników by zobaczyć „co słychać” – 27%
  6. Przerwy na papierosa czy przekąskę – 27%
  7. Odpowiadanie na e-maile – 26%
  8. Spotkania – 24%
  9. Głośni współpracownicy – 20%
  10. Siedzenie w swoim boksie i nicnierobienie – 9%
Tagi: