Zły wizerunek marki kosztuje pracodawcę 10% więcej przy rekrutacji

Happy business group demonstrating partnershipPracodawca, chcąc zachęcić pracownika do pracy, oferuje mu pensję, dodatki pozapłacowe, możliwość rozwoju, szkoleń, awansu, itd. Niektórzy pracodawcy muszą zapłacić więcej, by skusić pracownika bardziej niż inni. Dzieje się tak dlatego, że – tak jak w życiu – niektórzy są bardziej atrakcyjni od innych.  Różnica na poziomie finansowym wynosi aż 10%.

Pracodawca z dobrą marką jest w stanie zaoszczędzić aż 10% wynagrodzenia. Według analiz LinkedIn, opublikowanych przez Harvard Business Review, w firmie zatrudniającej 1000 osób, taka oszczędność to aż 7,6 mln $ w wynagrodzeniach (przy poziomie zarobków w USA).

Jakim firmom najtrudniej jest zachęcić pracowników do tego, by przyjęli ofertę pracy? Takim, które mają problem ze słabym przywództwem, nie gwarantują stabilności w pracy, a ich zespoły są dysfunkcjonalne. Połowa badanych w ankiecie kandydatów za żadne pieniądze nie rozważałaby nawet takiego zatrudnienia.

A jak firma może budować wizerunek? Konsekwencją w działaniu. Kandydaci chcą otrzymywać na bieżąco rzetelne informacje o tym, co dzieje się w firmie. Atutem są także czytelne, logiczne strony kariery i ciekawie prowadzona kampania promocyjna.

Tagi: