Co rekruter może wyczytać z Twojego profilu na Facebooku?

rekrutacja facebook1 Co rekruter może wyczytać z Twojego profilu na Facebooku?Sprawdzanie kandydatów w mediach społecznościowych jest coraz bardziej popularne. Głównie dlatego, że coraz więcej osób taką aktywność prowadzi. Równocześnie mniej uważamy na to, co publikujemy, nie mając świadomości, że jakby nie patrzeć, budujemy swój wizerunek. Co rekruter jest w stanie wyczytać z naszego profilu (oczywiście, w zależności od tego, co udostępniamy)? 

Zainteresowania

Widać je w tym, co publikujesz  (tematy, posty), a także w tym, jakie ulubione książki, filmy i muzykę masz w profilu. Pamiętaj, że informacje z FB to nie tylko to, co pojawia się  „na wallu”, ale również takie zakładki z twojego profilu, jak zameldowania, opinie, filmy, wydarzenia, książki, programy TV, grupy – to mówi ogromnie dużo o tym, czym się interesujesz, jak spędzasz wolny czas, jakie masz priorytety.

Podejście do religii i poglądy polityczne

Wystarczy jeden Twój wpis lub udostępniony link, by wnioskować o poglądach religijnych. Nic w tym złego, tylko zastanów się, czy chcesz, by osoby, z którymi pracujesz, je znały i czy na pewno to, co myślisz, nie zablokuje ci opcji na pracę.

Etyka i moralność

Zwłaszcza obecnie tak wiele dzieje się spraw wokoło, które o moralność lub etykę zahaczają (i są powiązane również z poglądami politycznymi i religijnymi). Aby się przekonać, co myślisz, rekruter wcale nie musi widzieć wpisów, które linkujesz. Wystarczy, że zobaczy, jakie posty lubisz.

Poczucie humoru

Wrzucasz na walla śmieszne obrazki? Lajkujesz konkretne „rozrywkowe” strony? Pamiętaj, że niektóre z nich pojawiają się w twoim profilu, nawet jeśli same publikacje na profilu masz zablokowane.

Status społeczny

Ile osób lajkuje Twoje posty? Pozostają bez echa, czy może cieszą się powszechną estymą? W pewnym sensie, w dzisiejszych czasach to, ile osób śledzi Cię na Facebooku czy w innych mediach i lajkuje Twoje posty, może świadczyć o kompetencjach społecznych i statusie.

Etos pracy

Widoczny wtedy, kiedy publikujesz w swoim profilu posty publicznie – czy robisz to w godzinach pracy? Jeśli tak, to oznacza, że zamiast pracować, zajmujesz się czymś innym.