Dźwięk telefonu komórkowego na rozmowie – jak interpretuje to rekruter?

szukanie pracy czas31 Dźwięk telefonu komórkowego na rozmowie – jak interpretuje to rekruter?Wydaje ci się, że dzwoniący telefon na rozmowie kwalifikacyjnej to przecież nic takiego? Telefony są tak popularne, że przecież trudno pamiętać o wyłączaniu dzwonka? Niestety – dzwoniący (a nawet wibrujący telefon) to informacja, którą przekazujemy naszemu rozmówcy. I to taka, której może nie chcielibyśmy jednak przekazywać. Jak dzwoniący telefon interpretują rekruterzy?

Jeśli podczas spotkania rekrutacyjnego, kandydatowi dzwoni telefon, rekruter intepretować może to jako:

  • Brak kultury osobistej i umiejętności zachowania się w sytuacjach biznesowych (czyli kandydat nie nadaje się do pracy z klientem),
  • Roztrzepanie i brak przygotowania do spotkania (czyli kandydat może mieć problem z realizacją zadań),
  • Brak zainteresowania ofertą pracy (skoro nie zadał sobie trudu przygotowania się do spotkania).

Dzwoniący telefon to nie jedyny problem u kandydatów. Wielu posuwa się nieco dalej – i sprawdza, kto dzwoni. Takie zachowanie odbierane jest jako:

  • Brak zainteresowania rozmową z rekruterem (a wtedy on również traci zainteresowanie),
  • Chęcią wyjścia z sytuacji w jakiej znajduje się kandydat (czyli coś mu się nie podoba w obszarze prowadzonej rozmowy),
  • Brakiem ustalenia rozmowy jako własnego priorytetu (co może oznaczać albo trudności z priorytetyzacją zadań w ogóle albo brak chęci do pracy).

Ważne – te same zasady obowiązują obie strony! Również rekruter nie powinien mieć włączonego telefonu bądź odbierać go w trakcie spotkania.