Sposób na produktywność – 5 zadań na to-do liście

cards 686721 640 Sposób na produktywność – 5 zadań na to do liścieTworzenie listy zadań do zrobienia, to znana nam wszystkim metoda zarządzania własnym czasem i pracy nad produktywnością. Niestety – często nieskuteczna.  Tworzymy listy, potem się ich nie trzymamy albo demotywuje nas to, że mają 100 pozycji długości. Czy jest jakiś sposób na to, by listy zadań faktycznie były pomocne w planowaniu pracy? Coach Mark Forster twierdzi, że tak. W jaki sposób?

Otóż zdaniem Marka, lista zadań nie może zawierać większej ilości zadań niż 5 pozycji. To jedyna zasada, jakiej należy się trzymać. Jeśli wpadnie nam coś pilnego do zrobienia to by umieścić to zdanie na liście koniecznie trzeba albo wykonać któreś zadanie z listy (by zwolnić miejsce na kolejne zadanie) bądź należy coś świadomie z listy wyrzucić (z pełną odpowiedzialnością, że zadanie to, nie zostanie zrobione – przynajmniej dziś).

Oczywiście, w tej metodzie jest ryzyko tego, ze zapomnimy o jakimś zadaniu (bo go na liście nie umieścimy), ale niektórych może to zmotywować do tego, by robili to, co faktycznie powinni robić a nie to, czym się po prostu wolą zajmować. Dajcie znać, czy u was zadziała!