Jakie ogłoszenia rekrutacyjne lubią kandydaci?

Fotolia 103198056 XS Jakie ogłoszenia rekrutacyjne lubią kandydaci?

Zainteresowanie ogłoszeniem rekrutacyjnym w dużej mierze zależy od tego, jakie słowa zostaną w nim użyte, a nawet od tego, ile wypunktowań w nim będzie.

Startup Textio podjął się przeprowadzenia meta-analizy treści ogłoszeń, by wskazać te elementy, które sprawiają, że kandydaci część ofert przeglądają z większym zainteresowaniem, a część z mniejszym.

Wnioski

 

Jasne jak tło

Jasne tło ogłoszenia pozwala na dłużej skupić na nim uwagę i nie męczy wzroku, jak ciemne.

 

Od góry

Jesteśmy przyzwyczajeni, by treść czytać od góry do dołu. Tak też powinno być w ogłoszeniach. Kolumny tekstowe lepiej zostawić na inną okazję.

 

Śródtytuły

Są niezbędne, jeśli w ogłoszeniu jest dużo treści. Wprowadzają ład i sprawiają, że ogłoszenie jest czytelniejsze.

 

Kwestia 1/3

Najlepiej odbierane są ogłoszenia, w których 1/3 treści jest w formie punktowanej listy. Takie ogłoszenie łatwo przeskanować wzrokiem i zdecydować, czy warto je czytać dogłębnie. Co ciekawe, inaczej odbierają je kobiety, a inaczej mężczyźni. Kobiety wolą takie, które zawierają więcej treści, czyli powinny zawierać wówczas 1/3 lub mniej wypunktowań. Mężczyźni są z kolei nastawieni na konkret, dlatego lubią, kiedy wypunktowań jest więcej niż 1/3.

 

Męska rywalizacja i kobieca współpraca

Słowem, na które mężczyźni nieźle reagują, jest “ninja”, dlatego jeśli np. ogłoszenie rekrutacyjne kierowane jest do social media ninja, to przyjdzie na nie więcej CV od mężczyzn. Kobiety dużą wagę przywiązują do pracy zespołowej i współpracy, zatem wolą, kiedy w ogłoszeniu pojawia się właśnie taki model pracy – wtedy chętniej wysyłają swoje CV. Więcej kobiet odpowiada na ogłoszenia, w których albo jest propozycja stałej pensji, albo uzależnia ją od produktywności. Na ogłoszenia, w których pensja uzależniona jest od rywalizacji, aplikuje 94% więcej mężczyzn.

 

Różnorodność w cenie

Każde stanowisko rządzi się swoimi prawami. Poszukując osób do różnych działów, warto zadbać o odmienny motyw przewodni ogłoszeń.