4 rzeczy, o których warto pamiętać, wysyłając mail z CV, bez odpowiedzi na ofertę pracy

email311 4 rzeczy, o których warto pamiętać, wysyłając mail z CV, bez odpowiedzi na ofertę pracyZnalazłeś firmę, w której bardzo chcesz pracować, ale niestety na razie nie szukają nikogo z twoimi kompetencjami? Zastanawiasz się, czy warto wysyłać swoje CV? Na pewno tak, bo to, że nie ma na stronie ogłoszenia, wcale nie znaczy, że osoba o Twoich kompetencjach nie może się przydać. Niemniej jednak warto – wysyłając aplikację – pamiętać o kilku kwestiach.

Na Twojego maila nikt nie czeka

Dlatego znacznie efektywniej jest wysłać maila do kogoś niż na ogólną skrzynkę biura bądź działu HR. W różnych firmach bywa różnie. Niekiedy skrzynkę „praca@” przegląda się jedynie przy okazji prowadzenia rekrutacji i Twoje CV może się po prostu zagubić.

Musisz zachęcić do przeczytania maila i otwarcia CV

Dlaczego ktoś, kto zazwyczaj jest bardzo zajęty (bo przecież każdy jest) miałby otworzyć mail  z CV, na które nie czeka? Bo treść maila go zaciekawi. Dlatego nie możesz wysyłać pustej wiadomości, a już na pewno nie możesz wysyłać informacji standardowej o treści „w związku z poszukiwaniem przez państwa…” To, co napiszesz w treści maila, musi zachęcać.

Musisz mieć pomysł na siebie

To ty chcesz u nich pracować i to ty wiesz, co możesz robić i jakie masz kompetencje. Wysil się i poszukaj stanowisk, na które byś się nadawał i opisz siebie pod tym kątem. Nie wysyłaj CV na zasadzie „może się przydam, sprawdźcie, czy wam pasuję”, ale na zasadzie „jestem w specjalistą w tym i w tym i dlatego mnie potrzebujecie”.

Pomóż firmie

Co może zainteresować HRowca, by otworzył twój mail? Np. taki wstęp: „Dzień dobry. Jestem specjalistą od użyteczności i zauważyłem na waszej stronie dwa rozwiązania, które mi się podobają. Jest też kilka błędów – ten i tamten. Chętnie popracowałbym mocniej nad waszymi stronami – zachęcam do zapoznania się z moim CV. Wiem, że nikogo nie szukacie, ale może jednak się Wam przydam” – generalnie chodzi o to, żeby pokazać, że coś wnosisz od siebie, że firma realnie może coś zyskać, jeśli poświęci 5 minut na obejrzenie twojego CV.