Kłamiący pracownik – jakie są z nim problemy?

ocena szefa2 Kłamiący pracownik – jakie są z nim problemy?Kandydaci kłamią. Zarówno w CV jak i na spotkaniach rekrutacyjnych. Wielu kłamstw nie udaje się zweryfikować. Rekruter nie zawsze jest wystarczająco uważny i dociekliwy. Nie dopyta, uwierzy, zatrudni. Jakie są potem z takimi pracownikami problemy i czy naprawdę wato kłamstwem zdobyć pracę?

Z badania przeprowadzonego przez firmę IBBC Group wynika, że kłamstwo na rekrutracji – takie nie wykryte – ma daleko idące konsekwencje. I to zarówno dla firmy jak i dla pracownika

Zatrudnienie pracownika, który nakłamał w CV kończy się:

  • Jego zwolnieniem i trzeba przeprowadzać kolejną rekrutację- 77%
  • Słabymi kompetencjami pracownika i niską efektywnością pracy – 57%
  • Koniecznością przeprowadzania dodatkowych szkoleń, bo pracownik nie ma wymaganych umiejętności  – 28%
  • Niską obsługą klienta – 24%
  • Negatywną podstawa wobec pracy u zatrudnionego – 23%
  • Problemami z frekwencją – 16%
  • Brakiem terminowości – 10%
  • Kradzieżami w pracy – 7,5%

Według pracodawców, zatrudnianie kłamczuchów przekłada się bezpośrednio na straty finansowe. I to nie małe – 10% szacuje je na 50-100.000 zł a co czwarty na poniżej 50.000 zł.