4 sposoby na skuteczny monitoring rynku pracy

rp_inteligencja-emocjonalna31.jpgKariera, która rozwija się w błyskawicznym tempie? Jeśli trzymasz rękę na pulsie, to jest to możliwe. Pomoże ci w tym regularny monitoring rynku pracy, który pozwoli śledzić nowe trendy w zatrudnieniu, orientować się, kogo pracodawcy poszukują i jakie kompetencje i specjalizacje będą liczyć się w przyszłości na rynku pracy. Jak go prowadzić efektywnie?

  1. Przeglądanie ofert w serwisach ogłoszeniowych

Co jakiś czas – np. raz na kwartał, warto zrobić gruntowny przegląd ogłoszeń w serwisach ogłoszeniowych. Co można się z niego dowiedzieć?

Taki monitoring, pozwoli ci stwierdzić, czy branża w której pracujesz jest przyszłościowa, czy się rozwija i co musisz robić, by być na czasie i rozwijać się na tyle, by stale być konkurencyjnym na rynku.

  1. Dołączenie do grup tematycznych w serwisach społecznościowych

To również dobry sposób na to, by wiedzieć co dzieje się w branży. W mediach społecznościowych znajdziemy mnóstwo grup tematycznych – od poświęconych szukaniu pracy, zleceniobiorcy czy pracownika w konkretnej branży, po wiadomości z określonej dziedziny. Dołącz do takich grup, a będziesz na bieżąco.

  1. Profil w serwisach profesjonalnych

Po co? Po to, by dostawać zaproszenia i oferty pracy – dzięki temu, jak często twój profil jest wyszukiwany, wesz, jak mocno specjaliści z twojej dziedziny są poszukiwani.

  1. Wiadomości branżowe

Poza tematycznymi informacjami, serwisy branżowe zazwyczaj posiadają dział poświęcony pracy w danym obszarze – warto go przeglądać. Można też po prostu czytać nagłówki wiadomości i dzięki temu wiedzieć kto kogo kupił, kto kogo przejął i jaka firma otwiera się nieopodal.