4 najczęstsze błędy w szukaniu pracy – porady od Google

rp_wywiad-pytania31111.jpgGoogle to najbardziej pożądany pracodawca. Specjaliści ds. rekrutacji zatrudnieni w Google analizują setki CV i prowadzą dziesiątki rozmów z kandydatami – dlatego wiedzą, jakie mechanizmy sprawiają, że kandydat odpada w przedbiegach. Jakie są najgorsze błędy kandydatów według osób, które rekrutowały do Google?

  1. Mówienie o tym, jak bardzo się denerwujesz.

To wcale nie przełamuje barier – wprost przeciwnie. Jeśli nie jesteś sobie w stanie poradzić z rekrutacyjnym stresem, to jak poradzisz sobie w realnej pracy? Jeśli mówisz o tym, jak bardzo się denerwujesz, prezentujesz się jako osoba niedojrzała i niegotowa do współpracy.

  1. Brak researchu na temat firmy

Nie byłeś na stronie internetowej pracodawcy? Nie pamiętasz nazwiska osoby, z którą umówiłeś się na spotkanie rekrutacyjne? Nie wiesz jakie są cele biznesowe i wartości firmy? Twoje zaangażowanie z perspektywy pracodawcy jest po prostu zerowe.

  1. Zbyt krótkie odpowiedzi na pytania rekrutacyjne

Pracodawca chce usłyszeć całą historię – a nie tylko monosylaby. Chce wiedzieć jak poradziłeś sobie z określoną sytuacją, jakie masz cele i oczekiwania. Każde pytanie to twoja szansa żeby zabłysnąć – wykorzystaj ją.

  1. Brak pytań do rekrutera

Naprawdę nic cię nie interesuje? Nie chcesz dowiedzieć się niczego na temat firmy, z którą mógłbyś się związać na stałe? To kolejny dowód na to, że jesteś mało zaangażowany albo nieodpowiedzialny.

źródło:businessinsider.com

Tagi: