2 lata wystarczą, by zabić ambicje na awans u kobiety

pewna siebie kobieta3 2 lata wystarczą, by zabić ambicje na awans u  kobietySzklany sufit to nie mit – mimo wielu kampanii i akcji uświadamiających, wiele kobiet nadal ma problem z przebiciem się do top managementu.  Problemem są nie tylko mężczyźni pilnie strzegący swoich pozycji, ale również to, że wraz z czasem spędzonym w firmie, nadzieje kobiet na to, że jednak im się uda, mocno maleją.

Z analizy przeprowadzonej przez firmę Brain&Company na ponad 1000 pracownikach wynika, że o ile ambicje mężczyzn w trakcie pracy dla jednej firmy rosną, o tyle w przypadku kobiet już dwa lata pracy w nowej firmie wystarczą, by porzuciły nadzieję na sukces. Przy rozpoczęciu pracy aż 43% kobiet ma ambicje na to, by dosięgnąć poziomu top managementu. Wśród  świeżo zatrudnionych mężczyzn jest tylko 34% aż tak ambitnych. Po dwóch latach pracy, już tylko 16% kobiet uważa, że ma szanse na wyższe stanowisko. Ambicje mężczyzn się zaś nie zmieniają.  Po dojściu do poziomu „senior” i kilku – kilkunastu latach pracy, wiara u kobiet nieco rośnie (35% wierzy, że jest w stanie pójść dalej), za to aż 56% mężczyzn ma ambicje na najwyższe pozycje.

Z analizy wynika, że o ile w przypadku mężczyzn dłuższy czas w firmie roznieca ambicje, o tyle kobietom mocno je skraca i sprawia, że przestają wierzyć w „cuda awansu”. Taka postawa niewątpliwie przyczynia się do tego, że wiele z nich nie podejmuje właściwych wyzwań i decyzji i tym samym sama sobie szkodzi.

Drogie Panie – nie traćcie nadziei i walczcie. Niewielu się udaje, ale jednak takie kobiety  jak Mary T. Barra – Chief Executive Officer z General Motors Company czy Indra K. Nooyi – Chairman and Chief Executive Officer z PepsiCo udowadniają, że jednak się da!

źródło:hbr.org