Dlaczego firmy nie odpisują kandydatom?

bad job3 Dlaczego firmy nie odpisują kandydatom?W połowie czerwca pisaliśmy o tym, że firmy nie dbają o to, jak kontaktują się z kandydatem w trakcie rekrutacji. Nie odpowiadają na maile, nie dają informacji zwrotnej i generalnie sprawiają, że kandydat jest rozczarowany kontaktem z firmą. Dlaczego firmy tak robią, mimo iż wiedzą, że to rujnuje ich wizerunek?

Z badania, jakie przeprowadził serwis CareerBuilder The 2015 Candidate Behavior study, wynika, że najczęstsze powody braku kontaktu jakie podają firmy to:

  • Poczucie, że nie trzeba wszystkim odpowiadać – 32%
  • Za duża ilość kandydatów, by wszystkim odpowiedzieć – 29%
  • Brak czasu – 18%
  • Posiadanie wewnętrznej polityki firmy mówiącej o tym, by nie odpowiadać kandydatom – 10%

Takie zachowanie wpływa negatywnie na wizerunek firmy w oczach kandydata:

  • 69% osób poszukujących pracy jest mniej skłonna do zakupu produktu lub usługi od firmy, która źle potraktowała ich podczas rekrutacji,
  • 65% kandydatów nie kupi produktu od firmy, która nie odezwała się do nich po wywiadzie rekrutacyjnym,
  • 58% kandydatów mówi, że rzadziej kupią produkt firmy, która nie potwierdziła nawet przesłania aplikacji,
  • 45% kandydatów rzadziej kupi produkt firmy, która złożyła mu słabą ofertę pracy.

Za to z drugiej strony:

  • 69% kandydatów chętniej kupi produkt firmy, która dobrze ich potraktowała w trakcie rekrutacji,
  • 67% kandydatów chętniej kupi produkt, jeśli firma zadbała o to, by przez cały proces rekrutacji informować o tym, na jakim etapie jest aplikacja kandydata.

Okazuje się, że globalnie firmom opłaca się utrzymywać dobre relacje nawet z odrzuconymi kandydatami. Dlaczego zatem tego nie robią?