Kompetencje niechciane i poszukiwane u absolwentów MBA

rp_ocena-pracownika3.jpgCo umiemy? A co chcieliby pracodawcy byśmy umieli? Okazuje się, że między naszymi kompetencjami a oczekiwaniami pracodawców istnieje spora rozbieżność, która związana jest z nieodpowiednim rozumieniem potrzeb biznesowych firm. Dzieje się tak nawet wśród mocno zaawansowanych pracowników,, którzy ukończyli prestiżowe studia MBA. Bloomberg, po przeanalizowaniu danych od ponad 1300 rekruterów z ponad 600 firm stworzył listę poszukiwanych kompetencji, których pracodawcy nie mogą znaleźć. O co warto zatem zadbać na przyszłość, by nasza kariera mogła się dynamicznie rozwijać?

W ramach badania, Blomberg umieścił kompetencje kandydatów na dwuwymiarowej siatce. Jedna oś to popularność (częstotliwość występowania) danej kompetencji a druga popyt, jaki mają na nie firmy. W efekcie powstała macierz kompetencji, która obrazuje, o jakie kompetencje warto walczyć, a jakie są znacznie mniej pożądane.

Do często występujących kompetencji ale jednocześnie nieco mniej obecnie pożądanych u absolwentów MBA należą:

Do kompetencji rzadziej występujących, ale jednocześnie również mniej pożądanych należą:

To, czego pracodawcy naprawdę oczekują (i co dość często pojawia się u kandydatów, nie jest zatem elementem przewagi konkurencyjnej między nimi) to:

Prawdziwym Graalem są zaś dla pracodawców następujące kompetencje (rzadkie a oczekiwane):

Jeśli jesteś ciekawy jak wyglądają najbardziej pożądane cechy i kompetencje u absolwentów MBA w zależności od branży, zapraszamy na stronę bloomberg.com