CV sekretarki – kilka zasad

atrakcyjny pracownik2 CV sekretarki –  kilka zasadSzukasz pracy na stanowisku sekretarki / asystentki? Na takie ogłoszenie rekrutacyjne (zwłaszcza jeśli pracodawca nie ma określonych wymagań w postaci konieczności znajomości rzadszego języka czy określonego oprogramowania) potrafi przyjść kilkaset CV. Jak się wyróżnić i jak przygotować idealne CV?

Niezależnie od specyficznych wymagań określonego pracodawcy, od każdej sekretarki wymaga się:

  • Doskonałego zorganizowania (to stanowisko jest potrzebne właśnie po to, by zorganizować pracę szefa bądź biura),
  • Bezbłędnego pisania i opanowania podstawowych programów biurowych, umiejętności tworzenia pism  formalnych.
  • Terminowości (bo to sekretarka ma pamiętać o kalendarzu szefa)
  • Prezencji (zwłaszcza jeśli w ramach obowiązków jest kontakt bezpośredni z klientami bądź kontrahentami)
  • Komunikatywności (bo szef musi się móc z asystentką dogadać)

Twoje CV musi zatem te kompetencje odzwierciedlać. W jaki sposób?

  • Idealne formatowanie – w przypadku  CV sekretarki oznacza nie tylko użycie jednolitej czcionki, jasność dat i innych szczegółów, ale również pokazanie własnego zorganizowania poprzez to, w jaki sposób zorganizujesz informacje w CV. Wykorzystaj zatem nagłówki, oddziel sekcje kolorem, wypunktuj obowiązki, podkreśl lub pogrub najważniejsze informacje.
  • Doskonałe zdjęcie – musisz na zdjęciu wyglądać sympatycznie i schludnie. W Twoim przypadku, w CV nie może znaleźć się zdjęcie w t-shircie (dopuszczalne np. na stanowisko sprzedawcy w markecie czy programisty).
  • Brak jakichkolwiek błędów i literówek –takie błędy zawsze są niemile widzialne, ale w przypadku sekretarki całkowicie dyskwalifikują.
  • Jasności wyrażania myśli – unikaj pleonazmów i górnolotnych sformułowań w Liście Motywacyjnym. Bądź bezpośredni, ale jednocześnie biznesowo-formalny.

drawing CV sekretarki –  kilka zasad

Jak się wyróżnić?

  • Dodaj do CV referencje
  • Wprowadź nieco koloru (byle nie za dużo – wystarczą nagłówki w innym kolorze lub cienka kolorowa linia oddzielająca poszczególne sekcje)
  • Dołącz link do prezentacji online (która nie tylko zaprezentuje twoje kompetencje ale również pokaże, jak świetnie radzisz sobie z PowerPointem lub Prezi).