Nie ma cię w sieci? Nie zaproszą cię na rozmowę!

FB polaczenie3 460x307 Nie ma cię w sieci? Nie zaproszą cię na rozmowę!Media społecznościowe zdominowały świat. I to do tego stopnia, że okazuje się, że jeśli nie ma cię  w sieci, to możesz nie istnieć również dla potencjalnego pracodawcy.

Z badania, które przeprowadził serwis CareerBuilder wynika, że obecność online może mieć spore znaczenie dla sukcesu w postaci zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Aż 35% managerów twierdzi, że mniej chętnie i rzadziej zaprosi kandydata na rozmowę kwalifikacyjną, jeśli nie jest w stanie znaleźć o nim żadnych informacji online.

W USA już 52% pracodawców szuka o potencjalnych kandydatach informacji online. To o ponad 12% wzrost w porównaniu do badania przeprowadzonego w 2013 roku, co oznacza, że prześwietlanie kandydatów online staje się coraz bardziej popularne. I nie chodzi tu jedynie o serwisy profesjonalne, ale również prywatne społeczności, takie jak Facebook czy Twitter.

W jakich branżach najczęściej prześwietla się kandydatów online? Z badnia CareerBuilder wynika, że:

  • IT – informacji o kandydatach szuka 76% pracodawców,
  • Usługi finansowe – 64%
  • Sprzedaż – 61%
  • Usługi biznesowe – 54%
  • Produkcja – 49%
  • Opieka zdrowotna – 49%
  • Sieci handlowe – 46%

Spora część badanych stwierdziła również, że informacje, które znaleźli o kandydatach, pomogły im podjąć pozytywną dla kandydata decyzję o zatrudnieniu. Szczególnie przydatne okazały się:

  • Informacje potwierdzające kwalifikacje zawodowe kandydata – 42%
  • Informacje dotyczące osobowości kandydata, które korespondują z kulturą organizacji – 38%
  • Profesjonalizm kandydata w mediach społecznościowych – 38%
  • Umiejętności komunikacyjne – 37%
  • Kreatywność kandydata – 36%