Nie ma cię w sieci? Nie zaproszą cię na rozmowę!

rp_FB-polaczenie3.jpgMedia społecznościowe zdominowały świat. I to do tego stopnia, że okazuje się, że jeśli nie ma cię  w sieci, to możesz nie istnieć również dla potencjalnego pracodawcy.

Z badania, które przeprowadził serwis CareerBuilder wynika, że obecność online może mieć spore znaczenie dla sukcesu w postaci zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Aż 35% managerów twierdzi, że mniej chętnie i rzadziej zaprosi kandydata na rozmowę kwalifikacyjną, jeśli nie jest w stanie znaleźć o nim żadnych informacji online.

W USA już 52% pracodawców szuka o potencjalnych kandydatach informacji online. To o ponad 12% wzrost w porównaniu do badania przeprowadzonego w 2013 roku, co oznacza, że prześwietlanie kandydatów online staje się coraz bardziej popularne. I nie chodzi tu jedynie o serwisy profesjonalne, ale również prywatne społeczności, takie jak Facebook czy Twitter.

W jakich branżach najczęściej prześwietla się kandydatów online? Z badnia CareerBuilder wynika, że:

Spora część badanych stwierdziła również, że informacje, które znaleźli o kandydatach, pomogły im podjąć pozytywną dla kandydata decyzję o zatrudnieniu. Szczególnie przydatne okazały się: