Nietypowe kampanie rekrutacyjne – Volkswagen

volksOto kolejny dowód, że pracę można znaleźć w nietypowym miejscu. Pamiętacie kampanię rekrutacyjną IKEA opartą o włożenie do każdego pudełka z meblem ulotki o poszukiwaniu pracowników? Podobną metodę zastosował Volkswagen poszukując mechaników – tyle, że ulotkę włożył do aut.

Dawanie ogłoszeń rekrutacyjnych ma jedną wadę – pozwala znaleźć jedynie tych pracowników, którzy aktualnie szukają pracy i czytają ogłoszenia. Tymczasem świat pełen jest osób, które mogłyby zmienić pracę, gdyby tylko wiedziały o toczącej się rekrutacji. Volkswagen, kiedy poszukiwał utalentowanych mechaników postanowił to wykorzystać. Do zakładów mechaniki pojazdowej w całym regionie wysłał popsute auta (swojej marki). Samochód miał na podwoziu ukrytą tabliczkę z napisem „szukamy mechaników” i adresem strony internetowej.

Proste prawda? I jak dobrze dopasowane do targetu jakim byli zdolni mechanicy! Zwłaszcza, ze firma mogła od razu sprawdzić ich umiejętności w praktyce – auto przecież trzeba było naprawić.