4 zmiany w rekrutacji w 2015 roku, na które powinieneś się przygotować

rozmowa w trakcie2 4 zmiany w rekrutacji w 2015 roku, na które powinieneś się przygotować Nowe technologie oraz zmiany społeczno – gospodarcze, wpływają na każdą dziedzinę życia. Również na to, w jaki sposób szukamy pracy. Przyszły rok, przyniesie kilka zmian w pocesie rekrutacji i choć trudno się spodziewać, że nagle rozmowa kwalifikacyjna przestanie obowiązywać, to koniecznie trzeba zwrócić uwagę na kilka trendów, które pozwolą ci szybciej i łatwiej znaleźć zatrudnienie. Jak zmieni się proces rekrutacji w najbliższej przyszłości?

1.Większy udział agencji rekrutacyjnych

Firmy, mają coraz większy problem z zatrudnieniem specjalistów. W efekcie coraz częściej proszą o pomoc profesjonalistów zajmujących się procesami rekrutacji, którzy wyszukują kandydatów i dbają o to, by zatrudniać dopasowanych do potrzeb firmy pracowników. Agencje doradztwa personalnego, przewidują w przyszłym roku wzrost obrotów, a to oznacza więcej zleceń i większą ilość osób do znalezienia. Daj się znaleźć i nawiąż kontakt z kilkoma z nich.

2.Zwiększenie świadomości social media – w ogłoszeniach oraz sprawdzaniu kandydatów

Coraz chętniej korzystamy z social media. I to nie tylko Facebook’a. Firmy wchodzą więc w te miejsca ze swoimi ogłoszeniami rekrutacyjnymi. Z drugiej strony, rekruterzy, coraz częściej sprawdzają kandydatów w iternecie. Zatem bądź użytkownikiem – świadomym, ale i ostrożnym.

3.Większa możliwość mobilnego szukania pracy

Na razie większość stron kariery nei jest przystosowana do aplikowania przez komórkę. Na zachodzie, badania wykazują jednak coraz większe oczekiwania kandydatów w tym zakresie. Oznacza to, że firmy będą się przystosowywać do oczekiwań i umożliwiać aplikowanie na ofertę pracy z poziomu telefonu komórkowego lub tabletu. Zadbaj o to, by mieć możliwość odpowiadania na ogłoszenie w każdym momencie. Nawet w drodze do pracy czy na wakacjach.

4.Stopniowe przywiązywanie większej uwagi do wrażenia, jakie kandydat wynosi z rekrutacji

Kiepsko przeprowadzony proces rekrutacji, w którym kandydat poczuł się źle potraktowany, to utracony klient (albo kilku, jeśli kandydat powie o firmie swoim znajomym). Dlatego firmy coraz bardzie stawiają na profesjonalizm i dzięki temu, nam – kandydatom – jest łatwiej uzyskać informację na temat wyników procesu rekrutacji czy dowiedzieć się jakie oczekiwania finansowe proponuje firma.