Bycie pokornym nie opłaca się, jeśli jesteś kreatywny

kreatywnosc22 Bycie pokornym nie opłaca się, jeśli jesteś kreatywny Uważasz że masz mnóstwo dobrych pomysłów i zależy ci na tym, by moc przeforsować je w swojej grupie pracowniczej? Jeśli jesteś za bardzo ugodowy, może ci się to nie udać.

Czy bycie osobą, która zawsze ma własne zdanie i często nie zgadza się z innymi jest pozytywnie skorelowana z kreatywnością? Patrząc na takich innowatorów jak Steve Jobs można uznać, że bycie osobą, która nie zważa na innych i jest niezbyt sympatyczna się z kreatywnością wiąże. Okazuje się jednak, że nie zawsze walczenie o swoje zdanie za wszelką cenę się opłaca. Osoby, które kontestują otoczenie wcale nie mają większej ilości dobrych, innowacyjnych pomysłów (badanie Hunter i Cushenbery 2014), ale mają za to większą siłę przebicia, jeśli ich pomysły mają być wdrożone.

Z badań jakie przeprowadzili naukowcy Hunter i Cushenbery wynika, że osoby, które zwykliśmy potocznie określać mianem „buraka” są bardziej skuteczne w forsowaniu własnych pomysłów. Częściej udaje się im przekonać o słuszności swojego punktu widzenia innych. Za to osoby ugodowe – nawet jeśli maja dobre pomysły – mogą nie mieć okazji do tego, by je wdrożyć.

Weź to pod uwagę, jeśli znów przyjdzie ci do głowy przysłowie o tym, że pokorne cielę dwie matki ssie – okazuje się, że niekiedy nic z tego nie ma.