Co jest najważniejsze dla pracowników BPO/SSC?

rp_call-center.jpgW Centrach Usług Wspólnych oraz outsourcingu procesów biznesowych pracuje obecnie kilkadziesiąt tysięcy osób w Polsce. I liczba ta, w ciągu najbliższych lat będzie rosła. Co jest najważniejsze dla pracowników tego sektora? Czy są zadowoleni z pracy? Na co liczą?
CPL Jobs, firma zajmująca się rekrutacją pracowników między innymi z sektora BPO/SSC przygotowała raport dotyczący kondycji polskich pracowników -na ile praca w tym sektorze jest dla nich satysfakcjonująca? Co ich cieszy?
Pracownicy BPO/SSC najbardziej cenią sobie w pracy kolejno:

Najmniej ważne okazały się reputacja pracodawcy (choć dla ponad połowy jest dość ważna) kultura korporacyjna (dla co trzeciego pracownika firm z tego sektora jest ona bez znaczenia).

Z dodatków pozapłacowych, które pracownicy mogą otrzymać cenione są:

Mało istotne okazują się zaś:

Mimo ogólnego zadowolenia z pracy, ponad połowa pracowników rozważa zmianę pracodawcy – nawet jeśli wymagałby relokacji. Dla 53% nie ma znaczenia gdzie byłaby ich przyszła praca o ile zarobki byłyby wyższe (to zmotywowałoby 93,5% z tych, którzy są gotowi na relokację). W przypadku rozważania relokacji motywatorem byłaby też bardziej interesująca praca oraz możliwość awansu.
Jak wspomnieliśmy, 53% pracowników sektora przeniosłoby się do innego miasta bez żadnych warunków wobec przyszłej lokalizacji. Prawie co dziesiąty nie chciałby jednak zmieniać miasta na mniejsze, a 38% nie przeniosłoby się do miasta, które wydawałoby się im mniej atrakcyjne. Zaledwie 11,3% pracowników twierdzi, że odrzuciłoby propozycję wyjazdu za granicę.

Tagi: