Wyróżnij się na rynku pracy – czy warto?


O osobach takich jak David Wogan, które próbują wyróżnić się na rynku pracy i poszukać jej w niestandardowy sposób robiąc wokół siebie nieco szumu, media chętnie piszą – choć jak się okazuje, niekoniecznie przynosi to owoce w postaci konkretnej, wymarzonej pracy. Zawsze jednak – warto próbować.

Kilka razy pisaliśmy już o historiach osób, które w niestandardowy sposób próbowały znaleźć pracę. Poprzez bilboardy, reklamy na koszulkach, tworzenie spersonalizowanych aplikacji, reklamę na Facebook czy nawet działania Adwords – czasem tego typu metody działają, a czasem niestety nie.

Dziś pokażemy kolejną historię – może was zainspiruje.

David Wogan postanowił znaleźć pracę w USA. Powody były prozaiczne – po prostu się zakochał, a wybranka jego serca mieszkała w Bostonie. Posiadając skromne doświadczenie zawodowe (i ukończone studia z marketingu) uruchomił kampanię na większości dostępnych mediów społecznościowych, reklamującą go jako kandydata do pracy w obszarze inbound marketingu. Działał wielotorowo – od koszulek z własnym CV po dedykowane konkretnej firmie kampanie – takie jak w filmiku poniżej. Czy udało mu się znaleźć pracę w obszarze, który wybrał? Niestety nie.

Nie zmienia to faktu, że dzięki kampanii poznał wiele osób z branży i sporo firm o nim usłyszało. Dostał nawet propozycję pracy od firmy, dla której przygotował filmik na Youtube (tyle, że stanowisko było do objęcia w Irlandii – kraju, z którego chciał wyjechać). David pracy nie znalazł, ale zdobył – dzięki własnoręcznie poprowadzonej auto-kampanii spore doświadczenie na temat tego, jak działa inbound marketing i mógł przekonać się, czy to jest rzeczywiście to, co chce robić.

Czy warto zatem podejmować niestandardowe działania rekrutacyjne?

Jeśli zdecydujesz się na taki krok, pamiętaj, że efekty działań mogą nie być zgodne z Twoimi oczekiwaniami – może okazać się, że pracy i tak nie znajdziesz. Każde takie działanie, daje jednak doświadczenie i wiedzę, którą możesz wykorzystać w przyszłości.

Pamiętaj również o tym, że:

Tagi: