Lubienie współpracowników pomaga w pracy

Praca w środowisku pracy, w którym panują pozytywne emocje, ludzie są wobec siebie życzliwi, pomagają sobie nawzajem, owocuje znacznie wyższymi wynikami pracy niż pracowanie w miejscu, w którym pracownicy są wobec siebie obojętni. Innymi słowy, przyjaźń w pracy mocno popłaca.

W jednym z badań, które przeprowadzono po to, by zbadać jak kultura organizacji wpływa na jej członków przeanalizowano klimat emocjonalny panujący w siedmiu firmach z różnych branż. Niezależnie od tego, w jakim sektorze firma działała, okazało się, że emocjonalne ciepło jakiego udzielają sobie pracownicy, ma bardzo duże znaczenie dla wyników pracy, efektywności a nawet tego, jak wiele dni wolnego pracownicy biorą w ciągu roku. Szczególnie znaczące okazało się:

Niektóre firmy, takie jak np. Zappos, zdają sobie z tego sprawę od dawna. W takich firmach podkreśla się jedność między pracownikami a nawet nazywa ich rodziną, po to, by pracownicy czuli się bliżej siebie i mieli lepsze relacje. Niestety mało pracodawców, poza wynikami pracy i efektywnością, dba również o emocjonalny klimat własnej organizacji.

A ja o taki klimat dbać?

A czy wam zdarzyło się pracować w firmie, w której czuliście się jak w domu?   Czy taka atmosfera rzeczywiście pomaga lubić pracę i lepiej sobie w niej radzić?

Tagi: